‘Ik weet wat jij denkt’

Inleiding

Leiderschapscommunicatie is gericht op verbinden en richting geven. Het creëren van ownership bij jouw team zorgt ervoor dat ze zich verbonden voelen met de gestelde doelen. Hoe raak je mensen, waardoor zij gemotiveerd blijven en van waarde zijn? Wij leren je op een effectieve en inspirerende  manier communiceren. Door middel van communicatiemodellen krijg je op eenvoudige wijze inzicht in verschillende gedragsstijlen en drijfveren. Met kennis over invloed van woorden op het brein leren wij je positieve associaties opwekken en aandacht strategisch te sturen.

Voor wie? 
Managers die hun team willen motiveren.

Praktische informatie

Doorlooptijd is twee dagen met een tussenliggende periode van drie weken.

Tijden: 9:30 uur tot 17:00 uur
  
Traject
1.  Communicatie
2. Overtuigen

Op maat gemaakt
Alle trainingen kunnen op maat worden gemaakt en zijn ook afzonderlijk te volgen.

1. Communicatie

Dag 1 theorie 

  • Wat is Neuromarketing
  • Uitleg van het brein
  • Communicatiestijlen
  • Communicatiemodellen
  • DISC
  • Woordgebruik (Ratio versus Emotie)
  • Strategisch sturen van aandacht

Dag 2 Praktijk 

  • Toepasbaarheid algemene ervaringen toepasbaarheid
  • Persoonlijke leerdoelen evalueren
  • De onderwerpen van dag 1 vertaald naar de praktijk
  • Opdrachten per onderwerp
Resultaat

Na de training ben je in staat wederzijds commitment te creëren. Je kunt jouw woordkeuze goed aanpassen op de situatie en afstemmen op je team. Jij zorgt met de juiste woordkeuze voor een omgeving waarin mensen zich persoonlijk willen ontwikkelen. Doordat je weet hoe je aandacht kunt verleggen naar kansen die het beleid biedt, kun je weerstand ombuigen. Met deze effectieve wijze van communiceren bereik je hoge retentie en betrokken werknemers.

2. Overtuigen

Het succes van jouw overtuiging wordt bepaald door de ander. Wij leren je hoe je maximaal invloed hebt op jouw succes hierin. Er zijn een aantal overtuigingsprincipes die het menselijk gedrag sturen. Wanneer jij deze juist inzet zijn het krachtige middelen om de ander positief te beïnvloeden. Daarnaast nemen wij je mee in onderscheidende overtuigingsstijlen en hoe je deze effectief vertaalt naar een verkoopgesprek. Met inzichten en technieken uit neuromarketing leren wij je overtuigingsstrategieën ontwikkelen die succes garanderen!

Programma

Dag 1 Theorie

  • Herkenning creëren
  • De zes wetten van beïnvloeding
  • Overtuigingsstijlen
  • Betrokkenheid creëren
  • Bevoorrechte momenten creëren
  • Verwantschapsconcept
  • Overtuigingstechnieken (o.a. framing, nudging)

Dag 2 Praktijk

  • Toepasbaarheid algemene ervaringen
  • Persoonlijke leerdoelen
  • De onderwerpen van dag 1 vertaald naar de praktijk
  • Opdrachten per onderwerp
Resultaat

Na de training ben je in staat overtuigend te zijn in je verkoop- gesprek waardoor je jouw impact vergroot op je doelgroep. Je kunt overtuigingsstijlen goed combineren en deze strategisch en succesvol inzetten waardoor je het vertrouwen van de consument wint. Je beschikt over de juiste tools om klanten bij hun keuzes te sturen en positief te beïnvloeden. Hierdoor zal jouw sales het next level bereiken