‘Ik weet wat jij denkt’

Inleiding

Verkopen aan de consument in deze tijd vraagt om nieuwe vaardigheden. Persoonlijke beleving is wat consumenten beweegt een winkelpunt te bezoeken. Tijdens de training leren wij je rechtstreeks met het beslissingscentrum van de consument te communiceren. Hoe vertaal je de voordelen van een product naar de juiste emotie waardoor de consument tot actie overgaat. Wij helpen van ieder contact een excellente klantbeleving te maken. 
Voor wie? 
Professionals in sales, consultancy en advies.

Praktische informatie

Doorlooptijd is twee dagen met een tussenliggende periode van drie weken.

Tijden: 9:30 uur tot 17:00 uur 
   
Sales traject 
1.   Neuro Sales 
2.   Neuromarketing 
3.   Overtuigen

Op maat gemaakt
Alle trainingen kunnen op maat worden gemaakt en zijn ook ieder afzonderlijk te volgen.

1. Neuro Sales

Dag 1 theorie 

  • Jouw rol als verkoper
  • Klantenpsychologie
  • Het belang van een Customer Journey
  • Opbouw van een effectief klantgesprek
  • Probleem oplossen versus behoefte creëren
  • Verkooptechnieken (up sell & cross sell)
  • Merkvoorkeur creëren
  • Voorkomen van weerstand
  • Omgaan met bezwaren
  • Persoonlijke leerdoelen opstellen

Dag 2 Praktijk 

  • Toepasbaarheid algemene ervaringen
  • Persoonlijke leerdoelen evalueren
  • De onderwerpen van dag 1 vertaald naar de praktijk
  • Opdrachten per onderwerp
Resultaat

Na de training ben je in staat een verkoopgesprek voor 100% te beheersen. Je kunt een behoefte creëren voor jouw product of dienst, doordat je de juiste stappen neemt binnen een verkoopgesprek. Daarnaast ben je in staat een hoger rendement uit je klantencontacten te halen. Je herkent weerstand en kunt dit positief ombuigen. Met deze vaardigheden zul jij targets behalen en overtreffen.

2. Neuromarketing

Wij nemen 95% van al onze beslissingen met het onbewuste brein. Dan wil je toch weten wat er in dat onbewuste brein gebeurd? Neuromarketing laat jou zien dat emoties onze keuzes sturen. Wij leren je de juiste associaties op te wekken bij jouw doelgroep, waardoor je keuzes kunt sturen en positief beïnvloeden. Met de inzichten van neuromarketing stem je jouw verkoop af op het onbewuste brein en heb je dus 95% kans op succes!

Voor wie? 
Professionals in sales, consultancy en advies.

Programma

Dag 1 Theorie

  • Wat is neuromarketing
  • Informatiestromen in het brein
  • Het aankoopproces (de koopknop)
  • De stappen naar beïnvloeding
  • De zes triggers voor actie
  • Neuromarketing technieken
  • Opstellen persoonlijke leerdoelen

Dag 2 Praktijk

  • Toepasbaarheid algemene ervaringen
  • Persoonlijke leerdoelen
  • De onderwerpen van dag 1 vertaald naar de praktijk
  • Opdrachten per onderwerp
Resultaat

Na de training ben je in staat consumenten gedrag te herkennen en te voorspellen door de kennis die je hebt over informatie-verwerking in het brein. Hierdoor kun je het aankoopproces effectief beïnvloeden. Je bent in staat een aantal principes uit de neuromarketing toe te passen in je verkoop, waardoor je sneller en betere resultaten behaald.